Monday, May 31, 2010

1Malaysia and it done...


1Malaysia... one of the way to make the malaysian keep strong and co-operate.. memang bagus buat 1Malaysia ni.. aku suke, cuma apabila bangsa bergabung, social together, pegangan agama mereka akan goyah sama sekali.. itu la perkara yang aku takut akan berlaku.. jadi 1Malaysia perlu dikaji semula dengan tujuan supaya semua bangsa boleh bersatu tanpa melupakan pegangan kepercayaan mereka..

My vision of Malaysia in next 5 years... Malaysia akan terus maju... Terus bersaing dari segi ekonomi, sosial dengan negara2 lain.. dan mule dipandang tinggi oleh negara2 barat serta menjadi contoh kepada negara2 serantau seperti indonesia, thailand, myanmar dan banyak lagi..

Masyarakat berbilang kaum ni memang banyak faedahnye.. kite boleh belajar dari bangsa lain dalam sesuatu bidang... boleh belajar pelbagai bahasa, budaya dan macam2 lagi.. tapi pabila berlaku sesuatu... aku akan pilih bangsa dahulu.. bukan berat sebelah tapi cube untuk membimbing bangsa sendiri... setiap orang ada perasaan selfish.. itu x boleh dipertikaikan.. kalau kita sentiasa bekerjasama dan menolong satu sama lain.. tidak akan ade pergaduhan antara kaum.. kalau terjadi pergaduhan antara kaum.. x de sape pun yang akan untung melainkan pihak luar untuk masuk campur...


berbilang bangsa

X dinafikan Malaysia adalah satu negara yang terkenal sejak dimodenkan oleh tun dr Mahathir... aritu mase parent aku umrah kat mekah. Orang2 Mekah boleh berbahasa Melayu dan suke dengan kehadiran orang malaysia ke negara mereka.. Malaysia sangat terkenal dengan KLCC, litar F1 Sepang, Pulau Langkawi dan pelbagai lagi.. Malaysia juga menganjurkan le tour de Langkawi dan macam2 lagi pertandingan bertaraf dunia.. sume ni adalah usaha untuk menglamorkan malaysia di mata dunia...

Aku suke bile orang pandang tinggi Malaysia, ade tempat di PBB dan kalau boleh, layak untuk menyertai kumpulan G8.. aku harap malaysia dapat lebih maju dari sekarang dan dapat mengekalkan keamanan yang sedia ada kerana aku sememangnye bangga menjadi rakyat Malaysia...

~ Islam is Life ~

Day 10 : 1Malaysia (completed)

No comments:

Post a Comment