Sunday, May 30, 2010

Kegemaran Diri







Banyak yang kita selalu dapat baca tentang apa yang sedang rakan-rakan kita lakukan dengan setiap yang di post kan oleh mereka. Selain itu juga, melalui post-post ini juga mereka mengetengahkan eksperesi mereka masing-masing, Tapi, saya tak pernah lari dari mngikuti isu-isu semasa melalui Facebook. Banyak rakan facebook yang sering mengepos isu-isu semasa seperti isu alam sekitar, politic dunia dan isu krisis dunia. Tapi antara yang terbaru yang saya ikuti adalah isu tentang 'hari melukis nabi muhammad' yang dilakukan oleh komuniti di facebook. Tapi saya kurang pasti akan kebenarannya senauh mana. Hingga sekarang kami masih berborak tentangnya.






Selain itu, Saya sering ke page 'casa blanca' di mana beliau sering ketengahkan isu tentang agama, di mana kita dapat lihat bahawa agama islam sudah terancam dengan ekstremis agama selain islam. mereka sentiasa mengangap bahawa agama islam adalah agama yang mengajarkan keganasan, walhal nya ianya adalah disebaliknya. 
Dan yang ketiga apa yang saya sering ikuti adalah di page 'greenpeace' di mana mereka menjalankan suatu kempen iaitu ' give orang utan break. Kempen ini menerangkan tentang penindasan terhadap orang utan di hutan indonesia yang telah dilakukan oleh syarikat Nestle.






Yang pertama sekali, semestinya Youth'1o festival la! :D jumpa dengan kawan baru, photographing, Menaik taraf keupayaan berphotography. Selain daripada itu juga, saya akan melakukan semua dokumentasi tentang isu yang berada di Malaysia seperti masalah sosial, masalah alam sekitar dan sebagainya untuk projek akhr sem baru. Selain itu juga, ingin bekerja keras mengambil upah mengambil gambar pengantin untuk kumpul duit untuk memiliki dvx sendiri. Selain itu juga, saya akan melakukan kan kempem tentang menyelamat kan alam sekitar di kampus UniKL.





Saya sangat meminati baju berjenama 'obey'. Corak-corak bajunya sangat lah menarik, berseni, dan tak lupa juga baju ini adalah keluaran untuk menyebarkan risalah, mesej atau pun propaganda. Sebab saya sangat minat dengan brand ini adalah kerana, seni dan mesej yang terdapat pada baju ini. Selain membeli untuk keselesaan diri dan juga minat kepada corak, kita akan dapat juga menyampaikan mesej yang terdapat di baju kepada masyarakat yang melihat baju ini. Sayangnya, kebanyakan jenama sekarang ini lebih kepada seni yang 'kosong', kenapa tidak kita menyokong seni yang mampu memberi kita harapan dan masa depan yang lebih baik.




Saya sangat suka mengumpul kasut dengan bermacam-macam jenama dan juga warna. Vans adalah pilihan jenama untuk koleksi kasut saya. Kasu t adalah sumber inspirasi kepada warna gaya saya. Saya akan mengenakan setiap warna pada warna baju yang saya pakai. Contohnya, jika saya memakai baju dan cap berwarna biru, saya akan memakai juga kasut berwarna biru. Ia akan menjadikan contra gaya kita sekata dan tidak terlalu menonjol. Sebab saya memilih jenama ini pula adalah kerana, Vans merupakan jenama lagenda Skateboarding. Saya sangat meminati sukan skateboarding daan kasut jenis sebegini adalah tahan lasak dan sangat selesa untuk berjalan jauh eperti saya yang lebih suka berjalan dari memiliki kenderaan sendiri untuk ke mana-mana. Keselasaaan adalah  permintaan utama untuk memiliki kasut yang terbaik selain daripada rupa bentuknya,

1 comment:

  1. Shepard Fairey pelukis yang mencipta logo Obey tersebut daripada gambar Andre the Giant.

    Dinding di satu kedai pizza dalam kampus saya dihias oleh Fairey:
    http://omgposters.com/2009/01/28/shepard-fairey-pizzeria-installation-in-providence-ri/

    ReplyDelete