Friday, May 21, 2010

A M B I T I O N N' S U C C E S S


Share with us any achivement and success
stories you got so far.

this is my latest achievement.
ermm.
aku suka sangat dengan lakonan.
*tapi takde cita2 nak jadi pelakon ok.
so in my campus.aku join teater kelab.
sangatsangat best taw bila dah join in this family.
sebab this family banyak ajar aku erti2 kekeluargaan.
oklah.
tahun ni kitorang buat pementasan teater bertajuk
ANTITHESIS.
teater ni berkenaan haruan makan anak.
cerita tentang ayah yang telah merogol anaknya sendiri.
and anak dia lari dan sesat dalam hutan time tengah sarat mengandung.
dalam hutan anak dia jumpa people from past and future and dunia ghaib.
dalam hutan ni terjadi nya antithesis.bermaksud percanggahan.
and u know wat.luckily i am the perogol.haha.lol.

training day

hari pementasan
2 hari taw.

one happy family.
me in the middle

ape yang lagi menggembirakan is.
our teater dapat liputan from local newspaper.
sinar harian.huhu.
masa sedang buat pementasan di UiTM Chendering.
fyi teater kami buat persembahan kat banyak tempat.
and ape yang best!
aku dapat masuk paper sebab main cast.hehe.
sangat gembira.

rasa bangga sangat.


how do you define 'successful person'?
what are the elements that make
someone successful?

i define 'successful person' sebagai orang yang telah berjaya.
bukan sahaja berjaya dalam karier.
tapi hidup.kekeluargaan.dan persahabatan.
orang yang berjaya dalam karier tapi banyak musuh.
tak boleh digelar 'successful person'
orang yang berjaya dalam karier tapi ada masalah besar dengan keluarga
juga tak layak dipanggil 'successful person'.
for me the successful person is.

Bold

yarh.
Tun Dr. Mahathir.
for me he is the most successful person.
as a leader.
dia banyak bagi kejayaan and pembanggunan tentang Malaysia.
click sini for more info.

untuk aku menjadi successful person pulak.
i achieve my dream as a Commercial Pilot.


especially if aku dapat berkhidmat untuk negara sendiri.
dan juga the best cabin crew in the world.
Malaysia Airlines.


and then bila ku dapat ubah nasib keluarga aku.
ada kereta and rumah sendiri.
and bila zaki arif jadi
Captain Zaki Arif bin Ahamad.
time tu lah.
i can categorize my self as
"successful person".


What inspires you?
do you have any role model?

hobi aku kadangkadang yang bagi inspirasi kat aku.
aku suka lepak2.dan suka sangat jalanjalan dan tengok wayang.
kira tak boleh duduk diam lah.
daripada lepak tu lah.
aku dapat inspirasi dalam menulis.
kalau jalan2 pulak.
inspirasikan aku untuk kembara seluruh dunia.
lagi kuatlah azam aku nak jadi pilot.:)
from tengok wayang pulak.
aku dapat inspirasi tentang hidup,
hey man.kita ni just pelakon dipentas dunia maaa.:)
hehe.

aku ada banyak role model.
daripada banyak segi.
dari segi kehidupan.
of course lah my mom.
hehe.
dari segi kepimpinan pulak.
Tun Dr. Mahathir.
dari segi percakapan.
he is.
Kamal Affendi Hashim
Penganalisis Jenayah
pertama di Asia.

aku suka gaya percakapan dia.
very confident and ada-style lah!

kalau dari segi lakonan dan karisma.
he is
Will Smith


Do you have any ambition?
what three goals
have your sets yourself for the
next year,
five year,
and your life?

semestinya adalah untuk menjadi commercial pilot
i repeat myself.
Captain Zaki Arif bin Ahamad.

for next year i will assure my self
will be attending pilot training.
and i will be holding Commercial Pilot Licence.

for the next five years.
nasib family aku dah berubah.
aku dah ada kereta sendiri.
dan aku sudah pun
memegang Airline Transport Pilot Licence
and aku dah boleh fly abroad.
amin.!:)

for the rest of my life pulak.
i will be a 'successful person'
that i'd described in this blog.
i will be.
i will make my mama proud.

braaaaaaaaaaaaaahh!

No comments:

Post a Comment