Friday, May 21, 2010

W O R K N' M O N E Y


do-it.duit.

How important is money to you?
tell us what do you think about money?

yarh.duit sangat penting oh sekarang.
makan.minum.enjoy.shopping.wayang.jalan2.minyak..
durh.money is everything lah.
kadang2 untuk aku rm 50 boleh habis dalam sehari. soo cepat.
kalau aku kat kampus lah.
kalau rm50 habis time jalan2 tu lain lah kan.
duit minyak.rm10.paling cikai lah ni.
since aku ni suka makan.
then breakfast.+-rm5
lunch.+-rm7
dinner.-+rm9
tu belum lagi.
time afternoon yang panas.
eh air tropicana twister.
rm2.50.ahhhhh.refreshing
newspaper.rm2
haus lagi lah.rm5
miscellaneous.+-rm10.
seriusly.kiralah sendiri..
haihhhhh.takkanlah aku nak jadi.
seorang yang very lifeless just duduk dalam bilik.
eating mee segera.
unhealthy maaaa.i'm outgoing person.
tu belum lagi kalau dekat rumah.
kalau dekat rumah duduk jek takpe.
kalau keluar camne?
wayang?shopping?kalau malas naik kereta.
tambang bas?tambang train?
durhhhhhhhh.
the conclusion is money is heavenly important.
wanna hear something new about money?
tak ramai tahu rasa.
cuba cari penguin dkat semua wang kertas malaysia?
hehe.
cuba cari nelayan kat rm1.
cuba cari orang main badminton kt rm5.
haha.

Where do you get your money?

okok.seriusly.
jarang kot my mom or my bro bagi duit.
bila2 betul memerlukan jek diorang bagi.
kebanyakan aku survive sndri.
dengan duit ptptn.and my smartness.huhu.
tapi.bila time sebelum belajar and lepas spm dulu.
kene bodek my mom.
hehehe.
i only did part time job once jek.
lepas spm.
itu pon.advice from my friends yang very kesian tengok aku.
baru lepas break-up with my girl.
adela sket duit poket.:)

Black Canyon Coffee.

and then.
sekarang ni.
duit aku masih tak putus.
berguna taw jadi baik ni.
kalau dulu2 time aku senang.aku pinjamkan duit kat orang.
then sekarang bila diorang bayar balik.
kira sumber duit aku lah tu.
then i participate in many contest.
if lucky.i get money.
yeargghh!:)

If you want to buy something,
do you usually save up money,
or will you get it straightaway?

biasanya.
kalau benda2 yang mahal.
aku akan cari barang yang sama tapi murah.
and berkualiti.
if tak jumpa.
fikir dulu.
is it worth it for me?
if it's worth so beli-lah.
kalau tak cukup duit.
kumpul or ask my mom.
hehe.
biasenya kalau ada duit aku terus beli.
kalau tak cukup.
i will hardly struggle to get money.
setakat ni aku tak pernah terlampau struggle nk simpan duit for something.
sebab benda mahal yang aku nk beli semua memang needs aku.
so if aku minta duit kt mama aku.
so dia bagi.
or tak tahu lah my luck or wat.
when it comes to something that quite expensive.
time tu lah aku ada duit.
and take notes.
jangan beli barang yang x berguna untuk anda semua!
membazir taw!.

setakat ni barang yang aku nak sangat and tengah cari is this.

cool leather jacket.

How important to your generation
is having work ethic
and be hardworking in work?

since we are young and everything kena start dari bawah.
so sangatlah penting untuk kami berusaha keras.
lagipun kalau takde usaha keras means no success lah.
usaha tangga kejayaan maaa.
etika kerja kita juga kene kemas.
sebab like i said.
kita kene usaha from bawah.
and life are very challenging ahead.
so kalau nak senang.
kena lah susah sikit sekarang.
even CEO yang goyang kaki sekarang pn.
having a hard time dulu masa mereka muda.
lagipun life very challenging la sekarang.
semua benda kena bersaing.
so youth!.
lift up ur gun.and let's war!
for good lah.
jangan merusuh ok.
it's not our style.

What do you think about the
current economic climate?
did it effect you,your family
and your outlook on the future.

aku rasa kepimpinan sekarang sudah bagus dalam kepimpinan ekonomi.
and mengeluarkan Malaysia keluar dari belenggu ekonomi dunia.
yup.dengan banyak perubahan sekarang.
sedikit sebanyak mengubah pendapatan family aku.
my mom's allowance increase.
gaji abang aku pon akan naik setelah berkurun tak naik2.
so aku bersyukur dengan keadaan sekarang.
since my ambition have nothing to do with economic stuff.
tapi ada yang mengganggu sikit.
if harga minyak naik.
so my fees on pilot training pn naik.
harga minyak kapal terbang mahal ohh.

The three coolest jobs in the world?
three least coolest jobs in the world?

first coolest job is.
of course lah my dream job.

smart.confident.

second coolest job is
teacher.

aku cakap cool bukan sebab gambar cikgu ni lawa.lol
i said cool because teacher produce cool peoples who have cool jobs.
hehe.

third coolest job is.
morning show host.

kenapa aku cakap cool.
hey they brighten up your morning ok.
kalau bangun pagi lah.
they also meet a lots people
entertain people
takkanlah youth macam kita ni.
still tengok rancangan yang mengajar kita mengeja dan mengira
dengan girang?
mestila tak kan?so tengok morning show ni dapat banyak input.


so the first least coolest job is.
phone operator
nak taw kenapa aku cakap tak cool.
yeargghh.
sangat tak cool bila kawan kita off phone.
dia yang jawab.
sangat tak cool bila out of prepaid.
dia yang jawab.
sangat tak cool bila panggilan amat penting tapi line bz.
dia yang jawab.
sangat tak cool bila dia suruh leave voice message
sebab tolak prepaid.

second least coolest job is.
prostitute

not cool ok.
selling your own body.
durhh..
better be my girlfriend lah.
haha.
kadang2 muka cantik.
takde boyfriend ke?
hermmmmm.
i wonder perasaan kalau.
kita tak tahu yang girlfriend kita is a prostitute?
ermmmmm.

third least coolest job is.
office boy

i still don't know why they call office boy
some office treat them like slave u know.
durhhh.
not cool.

to know better about me.
do visit my blog.
klik here.

braaaaaaaaaaaahh!

No comments:

Post a Comment