Monday, May 31, 2010

Aktiviti Sosial Aku di Alam Maya


I have phone and facebook. So, the ways I communicate to my friend is using sms, phone and facebook.. dan banyak positive thing i get from that.. cume yang negative bagi aku ialah membuang mase dan kredit... tapi aku x kisah asalkan hubungan kite dengan kawan2 x terjejas...

Facebook... kadang2 je aku bukak... malas nak layan facebook tu, kalau dilayan berjam2 aku menghadap komputer tu.. tapi bagus jugak facebook tu.. dapat berkenalan dengan kenalan baru, menghubungkan balik aku dengan kawan2 yang terputus hubungan dan dapat kongsi maklumat... so, x yah la susah2 mencari no hp orang yang kite nak cari tu kerana boleh berkomunikasi dgnnye menggunakan internet.. maju sungguh zaman sekarang ni... secara keseluruhannye.. social networking tidak memberi aku kesan yang buruk selain yang baik sahaja...

Aku ade..
Facebook
Friendster
Blog... zeroesinlife.blogspot.com

Kenape aku pilih tiga2 tu??.. x tau la.. ikut arus masa kini kot.. aktiviti aku selalunye.. memberi komen je.. kadang2 letak gambar2 baru.. kalau blog plak.. sukati aku je nak letak ape. Kebebasan bersuara kan.. aku pun selalu gak chat ngan kawan2 kat facebook ataupun yahoo messenger..

Facebook aku ade lebih kurang 250 members. Less than 10% aku x kenal.. aku x suke add orang yang aku x kenal.. friendster aku ade more than 100 people la.. sumenye kawan aku... bile online, bagi aku x de yang dipanggil ‘close friends’.. sumenye hanya kawan biase je..

Untuk first time meeting.. aku prefer face to face la.. sebab aku boleh buat first impression sebelum aku kenal lebih dalam lagi.. tapi kalau melalui online ok jugak, x menjadi masalah pun.. cume aku x gemar la...
I dont have twitter.. facebook pun x terlayan, nak buat twitter lak.. =)..

Day 6 : Social Networking (completed)

No comments:

Post a Comment