Saturday, May 29, 2010

Berhibur!


Rancangan kegemaran adalah, discovery channel, national geographic, history channel, animal planet, disney channel dan nickelodeon. Selalunya rancangan sebegini dapat ditonton di Astro atau pun juga bisa di muat turun dari beberapa website di internet. Kadangkala ada juga yang di ambil dari rakan untuk beberapa episode.








Bagi saya, muzik adalah satu seni di mana kita bisa meluahkan ekspresi kita melalui melodi atau pun liriks. Dari sini kita dapat merasakan kebebasan terhadap ekspresi diri kita. Berbeza pula dengan berfashion. Di mana saya tidak begitu mengikuti trend semasa kerana bagi saya apa yang nampak cantik di mata sendiri itu lah yang akan saya pakai. tak kisahlah ape yang orang akan cakap pasal fashion lama atau pun tidak. Kita punya hak memakai apa pun.


Antara pemuzik artisan yang di minati adalah, Bob Marley. Beliau merupakan lagend keada industri muzik Reggae. Beliau juga adalah seorang penegak hak asasi manusia. Perkara ini yang menarik perhati saya. Sealin itu juga, setiap lagunya mempunyai mesej-mesej yang ingin disampaikan, tidak seperti yang lain sepertinya nyanyi tiada jalan hidup. Beliau sentiasa membawakan mesej keamanan kepada yang lain. Biasanya, saya akan dapatkannya melalui Online ataupun donwload.




Membaca sudah menjadi lali dalam kehidupan saya. Sepertinya setiap ada nya peluang masa lapang akan saya membaca buku-buku yang diminati. Antara buku yang telah habis di baca adalah, yakjuj dan makjuj, the autobiography of  Malcolm X, 31 mei dan i too, am, malay.




Selalunya hiburan masa kini dapat diketahui melalui beberapa website di internet seperti, youtube, facebook, myspace dan sebagainya. :D

No comments:

Post a Comment