Tuesday, May 25, 2010

Brands

a)Is branded products important to you? What does brand represent to you?
~barangan berjenama sangat penting untuk aku sangat2 dalam kehidupan aku sekarang nie..barang berjenama melambangkan keperibadian seseorang..dan jugak kekayaan tapi aku tak la macam tu..

b)Are there any brands that you think stand up for something (an attitude/cause or point of view) that you agree with? Tell us more. What brands do who think are the best at communicating with youth? What do they do that gets your approval?
~aku rasa mungkin Milo kot...semua kata milo bagus untuk kesihatan la,menguatkan tenaga la dan macam-macam lagi..tu la sebab milo menjadi pilihan ramai..tapi aku bersetuju kerana milo memang ada khasiatnya...aku rasa brand yang dekat dengan youth ialah brand nike kot..nike kan kasut berjenama popular untuk sukan dan sebagainya..so remaja pulak suka bersukan dan terjadilah kekaitannya,,,Unruk mendapatkan persetujuan,aku rasa mereka cuba menarik perharian seperti menganjurkan pertandingan..dan remaja akan sertainya kerana tertarik

c)List down your favourite brands and tell us why do you like them
1)Nike..

2)Guitar Gibson


3)Nokia
4)Sony
5)Acer


~sebab aku suka barang berjenama nie sebab kualiti dan daya penarik yang ada pada barang nie..barang berjenama mempunyai banyak kebaikan seperti mempunyai warantty..tu semeestinya..kedua,ia akan tahan lama...tu pun kene tgk pada penjagaan yang korang lakukankan..ketiga,kualiti setiap barang tersebut sangat tinggi berbanding barang yang lain..tapi tak semestinya barang yang murah dikatakan tak ada kualiti,sebenarnya ade,kalau korang nie pengguna yang bijak la..
d)Can you upload two advertisements (picture or video) that you like and tell is why you like it.
Nilah dua iklan yang aku suka
~yang pertama
~yang kedua
~aku suka kerana iklan ini bukan sahaja memaparkan tentang kelebihan kasut nike tetapi ia juga diselitkan dengan nilai pengajaran..

e)Are there any brands or products that you would be embarrassed of using or being associated with?
~ntah la,tak pasti lah..kalau ade pun,mgkin brand yang difikirkan aku original tetapi "fake"..contoh yang terjadi kepada aku ialah...henpon nokia..aku beli yang ade tv pnyer..rupenyer ia buatan chinna...aku kena tipu rupanya..mana ade nokia boleh tgk tv free...betul ???

f)Does religion influence your choice of brands? If ‘yes’ explain your answer.
~aku tak menafikan jugak kadang2 agama aku membuatkan aku memilih setiap barang yang aku suka..kalau barang berjenama tetapi tak halal..bukankah bahaya namanya tu..aku pernah terbaca,ada seorang perempuan nie,die beli kasut dekat kedai..bila die check rupa-rupanya kasut tu buat daripda kulit …ehm..faham2 je la..tak pasal2 je kene samak..agama tak menghalang memilih barangan berjenama Cuma biar kene pada tempatnya..aku mengamalkan perbuatan nie jika ingin membeli barangan berjenama

g)What/where do you find new information about products that you like?
~aku dapat information baru pasal produk yang aku suka selalunya daripada tv..biasalah tv nie setiap hari orang tgk..lepas habis cite kuar iklan..dari situ la aku tau akan produk terbaru dan sebagainya,.Aku jugak tau daripada tak lain tak bukan daripada internet..internet gedung ilmu kedua ku..apa2 hal “just search and read..simple as sleep”..aku tau information nie jugak daripada surat kabar..aku setiap hari baca surat khabar ..macam2 ada..

No comments:

Post a Comment