Friday, May 28, 2010

cLaiRvoyaNt DiSEaSes!!



Money,money,money!! Apa money nieh sebenarnya? Aku pown xpaham. Bagi aku dia hanyalah sekeping kertas yang xberapa nak berkualiti dan dicetak dengan dakwat2 yang tertera nilai wang tersebut. Masa kecik2 dulu aku ada gak terfikir. Apesal la diorang ak cetak jer duet Rm50 ker Rm100 ker berlambak2 terus. Kan senang. Kaya sikit negara nieh. Skank nie baru la aku paham setelah usiaku telah meningkat dewasa. Segala2nya perlukan wang tapi wang bukanlah segala2nya. Isk2. Nie yang lemah nieh. No money, no talk ler..
**********************************************
Wa dapat sumber kewangan nie daripada macam2 sumber. Satu mesti la mak bapak aku. Tu pown skali skala la. Second lak dari sedare-mare aku. Kan apa, baru2 nie aku dapat result yg boleh dikatakan gempak la. Dan dengan serta-mertanya bantuan kewangan terus masyuk ler!! Kah3. Aku xder pown wat kerja part-time job dengan seriyez. Tapi kalo kat internet tu adalah. Alaa..cam program affiliate jugak lah. Hak2.
***********************************************
Kalo aku nak beli something slalunya aku akan save up dulu la. Aku xsuka sangat secara straightaway.. Huahaha. Pandu cermat jiwa kacau..!! Pikir lah sendiri. Wa rasa my generation nie perlu lah ada sifat hardworking nie. Tak kira la work apa pown yang kita buat contohnya homeWORK!! Kannya apa satu untuk menjamin kualiti, satu gi lak produktiviti. Jap2 satu lagi bagi mengelakkan anda diFIRED oleh majikan anda.. Kah3.
************************************************
Current economy climate? Aku rasa dah semakin baek kowt skank nieh. Tapi aku nak cakap sal masalah ekonomi baru2 nie la. Aku rasa dia langsung xjejaskan diri aku nieh. Wakaka. Maklomlah time tu aku maseh lagi sekolah. Duk hostel lak tuh. Kalo affect family lak xtahu lah. Tak pernah la pulak dengar mak bapak aku dok merungut sal masalah ekonomi nieh. Tapi dia mengaffectkan jugak la outlook aku di masa depan. Contohnya, government terpaksa kurangkan jumlah tajaan untuk scholarship cam JPA dan MARA. So,mangsanya adalah aku lah. Dan orang2 yg sama waktu dengan aku.. Huaaa!!!
***********************************************
Err..three coolest jobs? Aku xde idea la. Tapi rasa aku:
  • cowboy
  • firefighter
  • racers
 Sebab aku minat satunya challenging, style dan leh dapat banyak $$$. Kalo three least cool job xnak ah cite. Japgi menyinggung jiwa dan perasaan orang len pulok. Huahaha. Ok, dah. Chow cincau.

No comments:

Post a Comment