Tuesday, May 25, 2010

Entertainment

a)Which are your favorite TV shows and how do you watch them (TV, Youtube, download, friend, stream)?
~favourite tv show aku adalah lost,chuck,American idol,house,Mythbuster,death note..sebenarnya banyak lagi...cume malas nak tulis...aku sebenarnya universal person so semua cite aku tgk...janji menepati citarasaku..aku selalu tgk citer kat mne lagi klau bukan kat tv...tp faham2 la kadang2 ada tv show yang ada season2 die la kan..nak tunggu season baru bukan sekejap kadang kala sampai satahun kot..nak wat macam mana kan..sekarang nie aku tak perlu tunggunsetahun,sebab kat internet dah belambak..aku just download dari situ je..senang je kan...menjimatkan masa,tenaga dan harta..aku akan tgk secara online stream atau sebaliknya..aku kadang2 malas nak download so aku dgn kawan aku pakat2 tukar cite yang kitaorang suka..macam system barter la katakan...yang paling bagusnya kitaorang boleh mencegah cetak rompak tau,kitaorang mana ade beli cd kat pasar malam lagi..kalau ramai buat macam kitaorang conpem kat pasar malam takde orang nak beli cd cetak rompak lagi..selain dari download kat internet dgn tgk kat tv,aku selalu beli kat kedai citer2 yang aku suke..siap yang original lagi,sebab aku suka menyimpan koleksi dan suka akan kualiti picture nye..

b)Do you like music and fashion? Where do you learn about new trends in music and fashion (from friends, celebrities, magazine)?
~sapa yang tak suka muzik dgn fashion..aku rase semua mesti suka..memang satu kehairanan la kalau ada orang tak suka kedua-duanya..aku suka fashion tapi aku lebih suka muzik kerana muzik buat aku happy..time aku susah atau tension,aku pasang muzik sebab ia dapat tenangkan aku..disebabkan muzik, aku dan kawan aku ada band muzik yang bernama “Rain Whispers”(promote)..
~Aku tau akan muzik dan fashion terbaru melalui internet la.aku selalu check,remaja macam aku sesuai pakai fashion macam mana,gaya rambut dan macam-macam lagi..untuk muzik,aku selalu search carta top muzik,untuk tahu muzik yang hot sekarang..aku tau muzik dan fashion daripada kawan2 aku gak..kawan2 aku semua lain2 fashionnya..aku akan campur fashion diorang dan jadikan sebagai fashion aku..muzik pun aku tau dari kawan2 aku,diorang muzik genre macam2..dan aku pulak universal person,so aku dengar semua jenis muzik.. aku kadng tgk jugak stail artis dari luar dan dalam negara macam mana cara diorang berpakaian..tapi itu pun daripada majalah la..macam in-Trend,Mangga Hai,dan macam2 lagi la...

c)Please tell us about singers and bands you are into, and why do you like them? Where do you get most of your music? (download, buy CD, take from friend, etc.)
~Aku suka band dari dalam negara seperti Huja,Bunkface,Meet Uncle Hussain dan ramai lagi la dalam kategori band indie lah..kalau luar negara aku suka nirvana,greenday,red hot chili pepper,black eyes peas dan banyak lagi..aku selalu dapat semua lagu tu kebanyakanya daripada internet sebab ianya free.tapi yang tak bestnya sebab kualiti die kurang..biasalah nak bende free memang ade risikonya..kadang2 aku dapat jugak daripada kawan2..biasa lah,aku ambik die punye lagu,die ambik aku punye lagu..kire macam system barter lah.haha


d)Do you enjoy reading books? What are the last three books you have read?
~of couse..sapa yang tak baca buku tu memang rugi lah..buku lah yang mengajar kita ilmu tentang segala-galanya.
Tiga buku yang aku baca..
1)buku rujukan..perkara wajib..
2)buku berkaitan agama,perniagaan dan kesihatan
3)buku komik,majalah dan sebagainya yang mempunyai unsur2 hiburan..

e)What/where do you find new information about entertainment that you like?
~aku akan selalu mencari maklumat tentang hiburan melalui internet...biasa la semua maklumat terletak di hujung jari je...aku nie suka baca info2 movie baru..kira pengumpul movie la..kalau bukan kat internet aku,aku selalu gak tgk kat majalah terutamanya majalah “Gempak”majalah paling best arr.sebab die ada citer best dgn info2 semasa..kadang2 info2 nie aku tau dari kawan aku sendir la..biasa la banyak “kabel”(spy)..diorang akan bagitau aku supaya download movie itu la ini la..yang best je lah aku download..haha

No comments:

Post a Comment