Thursday, May 27, 2010

Hari hari bersosial

Facebook adalah pilihan utama kami. Di sini la kami banyak meluangkan masa bersama dan bergurau senda. Hampir setiap kali on internet, mmg facebook web pertama yang akan di semak dahulu. Kalau nak diikutkan, di facebook la paling banyak teman yang sentiasa online online dan berhubung.
Seperti yang pernah saya kata dahulu, positif dan negatif itu terletak kepada individu pengguna. Jika mereka salah gunakan nya ia pastinya negatif, tapi kalau digunakan dengan sebaik munkin ianya lebih positif dsn baik. Setiap perkara itu tiada negatif dan positifnya, bergantung pada penggunaan itu sendiri.







Kenapa setiap soalan itu pointnya lebih kurang sama eh? haha
Sama juga speerti yang saya kata sebentar tadi, Tiada apa yang mampu mengubah anda melainkan diri anda yang sebenarnya telah mengubah anda. Walau apa pon jenis pengaruh yang anda kenali, akan tetapi kalau anda kata 'tidak' padanya, ianya tak akan mengubah hidup anda ke arah apa pun jua. Anda akan tetap menjadi diri anda sendiri.






Terlalu banyak! facebook, twitter, mypace, blogspot, flickr, tumblr dan juga friendster. Kalau di facebook,myspace dan friendster itu saya menggunakanya untuk berkenalan atau berbual dengan kawan-kawan baru dan lama. kalau di flickr itu saya suka berkongsi gambar yang telah ditangkap. Kalau di blogspot dan tumblr pula, saya suka berkongsi pendapat, cerita-cerita baru, dan isu semasa. Di semua rangkaian ini sangat mudah dan bagus untuk berkongsi segalanya.





Soalan paling susah sekali. Matematik spm pn tak susah camni. haha Nak di ekotkan ade la dlm beribu friends kat myspace and facebook sume. Banyak yang kawan-kawan yang dikenali la, tapi ada juga yang tak dikenali yang random add. haha kalau nak dikira hampir semua la yang rapat, mane tak, bile post sesuatu bende je mesti ramai-ramai dok bebual pentol kat post tu. haha Kalau jumpa face to face tu just kawan-kawan yang dikenali je kot, yang tak dikenali belom lagi kot.




Dua-dua nya pon suka. Yang penting mereka semua jujur dan menjadi diri sendiri sudah cukup penting. tak kisahlah yang mane pon, tapi paling kurang mereka tidak berlakon depan kita sudah cukup baik.

No comments:

Post a Comment