Monday, May 31, 2010

My Brands Myself

• Adakah barang berjenama penting untuk anda? Bagaimana sesuatu jenama boleh menggambarkan atau mewakili anda?

Bagi saya barangan berjenama kurang penting yang peting ialah baranganitu elok,cantik,bergaya dan tahan lama.....Sekiranya kita beli barangan berjenama tetapi x tahan lama apa gunanya....
Jadi bagi saya berjenama atau tidak terpulang kepada kemampuan dan juga pemikiran individu tersebut....Tetapi janganlah membeli barangan tiruan made in Golok pula biar made in Gombak asalkan ori....

• Adakah terdapat mana-mana jenama yang anda rasakan menjadi wakil kepada sesuatu (sikap, tujuan atau pendapat) yang anda setujui? Berikan contoh jenama-jenama yang anda rasa layak dibayar lebih, dan terangkan kenapa anda berkata demikian.

Pada pendapat jenama sukan seperti Adidas layak dibayar lebih kerana kualiti dan ketahanan serta gaya yang ada.... Seluar jeans seperti Levis, BUM yang penting ialah ketahanan produk tersebut dan keaslian ciptaannya.....Yamaha kerana motosikal yang dikeluarkanya bertetapan dengan jiwa anak muda.... Serta rekaannya yang elegan dan ranggi.....

• Seneraikan jenama kegemaran anda dan ceritakan kenapa anda sukakanya

B.U.M Equipment kerana barangan yang tahan lama serta gaya yang ranggi....
Saya suka kerana tahan lasak dan juga tahan lama seperti jam tangan saya serta seluar jeans...

Uploadkan dua iklan (gambar atau video) kegemaran anda dan ceritakan kenapa anda suka iklan tersebut.

SILKY GIRLS
Iklan ni best kalau aku jadi girl pakai minyak wangi leh tarik lelaki jadi hantu nak kerja dia..... Awl2 mawi wat x tau je kemudian jadi the chinese vampire ghost sebab minyak wangi tuu ..... tu yang best uth

IKLAN PETRONAS-MADE IN GOMBAK

BERBANGGALAH dengan barangan buatan tempatan ..... Kita dah lama merdeka kenapa mentaliti kita masih mengangap barangan luar lebih baik.....

• Adakah terdapat mana-mana jenama atau barangan yang anda rasa malu untuk menggunakan atau dijadikan kaitan?
Tiada kecuali barangan yang melibatkan kulit Khinzir kerana saya sebagai seorang Islam Tidak boleh menggunakan barangan daripada binatang itu.....

• Adakah agama mempengaruhi pilihan anda terhadap sesuatu jenama? Jika ya, sila terangkan jawapan anda.

Tidak lah sangat tetapi Melihat kepada barangan sekiranya barangan tersebut dibuat daripada kulit khinzir, ada unsur perjudian ..... Ini kerana agama saya mengaharamkan setiap perkara yang datang daripada Binatang itu dan melarang kami menyokong perjudian serta riba( bunga hutang).....

• Dari manakah anda mencari informasi terbaru mengenai jenama atau produk baru ?

Majalah,Internet, paper, dan juga kawan saya serta katalog baru..... Serta kadang saya berjalan saja kemudian saya melihat orang lain pakai cantik saya akan pergi cari.....


BE YOURSELF RESPECT OTHER!!!!!

No comments:

Post a Comment