Wednesday, May 19, 2010

Day 2 : My Friends








Continuation from Day 2 : My Family!

Okay, dah habis bercerita pasal keluarga, post kali ni, kita cerita pasal kawan-kawan pula ye? Bagi aku, definisi kawan/sahabat/rakan ialah, seorang yang aku kenal, percaya, selalu bersama, sayang, and whom I care about dearly.  So, berlainan identiti, bangsa, kaum, agama, atau lain-lain, bukanlah sebab untuk tidak menggelar seseorang itu sebagai seorang kawan. Asalkan seseorang itu makhluk dari planet yang sama dengan aku, iaitu Bumi, sudah cukup bagi aku untuk menggelar seseorang itu sebagai seorang kawan. Other matters? I really don't care much. =)

Aku lagi suka membuat kawan, daripada dibuat kawan. Maksudnya, sebelum ada orang yang tegur aku untuk memulakan perkenalan, aku lebih prefer untuk menegur orang tu dulu. Sebabnya bagi aku, kalau orang yang tegur aku dulu, orang tu mungkin fikir aku ni jenis seorang yang pemalu, lemah, dan pendiam, yang menyebabkan dia mengambil inisiatif untuk menegur aku dulu. Aku tak suka orang fikir aku macam tu. So, baiklah aku yang tegur orang tu dulu, dan ingat, dia mesti fikir aku ni seorang yang peramah, berani, banyak cakap, dan tak tahu malu (bertempat). Ha, lebih kurang macam tu lah. Err, banyak pula membebel. Okay, aku stop dulu sampai sini untuk perenggan ni. Sambung kat bawah pula. 

So, here's a list of people whom I called them MY friends. =)

1. Ariena
She's actually my cousin. Tapi disebabkan kitorang dah memang rapat dari kecil, so, she's more like a sister to me, and also my best friend. She's a shoulder to lean on. She gives good advices and sometimes, ideas. One day, she hopes to become a psychologist or a motivator. I think that's the best that suits her, though. And I'll pray for that she can be one, some day in the future. =)





Ariena (left) & Yin



2. My gang of girl friends back there in Malaysia
We were schoolmates in the secondary school. The bond is getting stronger every year. =)





Went to a beach with them during last year's summer break 







3. My housemates
Known them since mid of year 2008, been housemates since July 2009, and still going on strong. =)





Us being silly - from left to right - Me, Putri, Quya, and Mye







4. My another gang of girl friends, here in Egypt
Known them since mid of year 2008. Still going on strong, the bond's strength is. =)





Incomplete - some other friends are not in this picture






5. My gang, here in Egypt
Known them since mid of year 2008. The bond's strength - same like the other, still strong. =)





Us, backpacking in Alexandria during last year's winter break



Sebab kenapa mereka menjadi kawan-kawan saya :
  • We've been through a lot, together
  • We share a lot of things, secrets, etc.
  • Kitorang faham satu sama lain
  • Kitorang sekepala
  • And yang paling penting, I can put my trust in them
Aktiviti-aktiviti yang sering dilakukan bersama kawan-kawan :
  • Jalan-jalan
  • Makan-makan
  • Bising-bising
  • Borak-borak
  • Gelak-gelak

Doakan persahabatan yang kitorang ada sekarang, akan kekal sampai bila-bila! =)



Dan juga, selamat berkenalan untuk kawan-kawan baru! =)

2 comments: